NYHEDER

NY FRONT PROJEKTIONS SKÆRM I MUSEETS MULTISAL

Så fik vi fra Museumsforeningens side færdigmonteret vores donation til Ringsted Museum & Arkiv bestående af en ny loftmonteret projektor. Dertil kommer en 110”  Front Projektions skærm, som vi har fået foræret af verdens førende producent af storskærmsløsninger dnp denmark.

Denne type skærm giver et langt bedre billede en det lærred som hidtil har været anvendt, med høj kontrast og en perfekt farvegengivelse, dertil kommer at denne type ikke kræver nedrullede gardiner som normalt med et almindeligt lærred.

Vi håber museet får fornøjelse af det nye system.

DEN GAMLE BIOGRAF

Har du besøgt Ringsted Museum og Arkiv's nyindrettede biografhjørne ?

Ringsted Arkiv har en fin samling af film med folk fra Ringsted. Der er Ringsted Minder og kolonihave fortællinger og eksotiske klip fra Ringsted Turistforening, der lokker turister til byen. Der er film om store begivenheder, som dengang Sønder Park Skolen blev indviet og film om byens virksomheder. Se bl.a. klip fra RIMAS og film som denne fra indvielsen af Ringsted's nye rådhus. De gamle film er overspillet til digitalt medie og bliver vist i sammenhæng uden indlagte

pauser i den nyindrettede biograf på museet.

MUSEUMSFORENINGENS GENERALFORSAMLING

12. August afholdt Museumsforeningen sin årlige generalforsamling efter den forrige måtte aflyses pga. Covid19.

Der deltog 60 medlemmer. Efter generalforsamlingen blev medlemmerne beværtet med smørrebrød,

hvorefter der var foredrag om "Flammen og Citronens flyvere" et foredrag som tog afsæt i nedskydningen af

et  britisk bombefly over Allindemagle i under 2. verdenskrig i 1944.

MUSEETS ÅBNINGSTIDER I 2021

Åbningstider vil være væsentligt ændrede i forhol til de normale åbningstider i 2020

SE DE NYE ÅBNINGSTIDER HER